Новости
Tallink Grupp jõudis käesoleva majandusaasta esimeses kvartalis kasumisse
25.04.2024 10.00
Tallink Grupp avaldas täna börsile ettevõtte käesoleva majandusaasta esimese kvartali (1. jaanuar – 31. märts 2024) auditeerimata finantstulemused, raporteerides kasumi kvartalis, mis tavapäraselt on olnud ettevõttele kahjumlik tulenevalt turismisektori madalhooajast.
Tallink Grupp avaldas täna börsile ettevõtte käesoleva majandusaasta esimese kvartali (1. jaanuar – 31. märts 2024) auditeerimata finantstulemused, raporteerides kasumi kvartalis, mis tavapäraselt on olnud ettevõttele kahjumlik tulenevalt turismisektori madalhooajast.
Esimese kvartali lõpuks moodustas kontserni auditeerimata puhaskasum 2,6 miljonit eurot, mis on 147,4% parem tulemus võrreldes mullu sama perioodiga, mil ettevõtte puhaskahjum ulatus 5,4 miljoni euroni. Kontserni auditeerimata konsolideeritud müügitulu vähenes 2023. aasta sama perioodiga võrreldes 6,3% ja moodustas ühtekokku 160,4 miljonit eurot (vastavalt 171,2 miljonit eurot 2023. aasta I kvartalis).
Kontserni auditeerimata kulumieelne ärikasum (EBITDA) on aastavõrdluses taas paranenud, moodustades käesoleva, 2024. aasta esimeses kvartalis kokku 34,5 miljoni eurot, mis on 27,2% rohkem võrreldes eelmise aasta sama perioodiga (vastavalt 27,1 miljonit eurot 2023. aasta I kvartalis).
Esimese kvartali tulemusi mõjutasid positiivselt selle aasta esimese kvartali reisijate arvu marginaalne kasv võrreldes eelmise aasta sama perioodiga, lisaks ettevõtte nelja laeva käimasolev väljaprahtimine ja ettevõtte laeva Isabelle müük.
Kontserni 2024. aasta esimese kvartali investeeringud moodustasid 6,3 miljonit eurot ning need tehti peamiselt laevade tehnilistesse hooldustöödesse ja laevainterjööri uuendustesse. Samuti jätkas kontsern investeerimist oma IT-süsteemide parendamisse.
Ettevõtte likviidsuspuhver on jätkuvalt 123,9 miljonit eurot, sealhulgas raha ja kasutamata laenuvõimalused.
„Esimese kvartali tagasihoidlik kasum, mis saavutati äärmiselt keerulistes majandustingimustes, on kombinatsioon suurest jõupingutusest, meie praegusest ärimudelist, kus mõned meie laevad on jätkuvalt välja prahitud, ning meie laeva Isabelle edukast müügist,“ ütles Tallink Grupi juhatuse esimees Paavo Nõgene. „Tallink Grupp on jätkuvalt organisatsioonina kuluefektiivne ja tõhusam kui eales varem ning meie meeskond pingutab pidevalt selle nimel, et efektiivsust hoida. Majanduskeskkond on väga keeruline, eksport kiratseb ning meie turgude tarbijate kindlustunne on madal. Meie ees on mitmeid erinevaid väljakutseid, millega peame päevast-päeva tegelema, et leida häid lahendusi,“ lisas Nõgene.
„Järgnevatel kuudel keskendume sellele, et pakkuda kõigile oma külalistele kõige mõnusamaid suvepuhkuse kruiise, nii et nende positiivsed kogemused pardal tooksid nad ikka ja jälle tagasi meiega koos seilama," ütles Nõgene.
Tallink Grupp võttis kasutusele nauticAi elektroonilised logiraamatud, astudes järgmise sammu veelgi jätkusuutlikuma ja tõhusama laevanduse suunas
23.04.2024 09.45
Tallink Grupp on hiljuti juurutanud nauticAi elektrooniliste logiraamatute lahenduse kogu oma laevastikus, pärast edukat prototüübi väljatöötamist ja pilootprojekti ettevõtte Paldiski-Kapellskäri kaubalaeval Sailor aastal 2023.
Tallink Grupp on hiljuti juurutanud nauticAi elektrooniliste logiraamatute lahenduse kogu oma laevastikus, pärast edukat prototüübi väljatöötamist ja pilootprojekti ettevõtte Paldiski-Kapellskäri kaubalaeval Sailor aastal 2023.
Uus süsteem võimaldab ettevõtte laevadel logida elektrooniliselt mitmesuguseid andmeid, mis varem kanti traditsioonilistesse paberkandjal logiraamatutesse. Andmed, mida nüüdsest logitakse elektrooniliselt hõlmavad näiteks kütusekulu, jäätmete käitlust, laeva raadiovalvet, ballastimistoiminguid, kütuse punkerdamist ja palju muud. Elektrooniline lahendus jagab reaalajas andmeid ka ettevõtte kaldatöötajatele, võimaldades reaalajas ligipääsu laeva- ja reisiandmetele kõigile neile ettevõtte spetsialistidele, kes nende andmetega igapäevaselt töötavad, tagamaks veelgi suuremat tõhusust ning paremat reaalajas ülevaadet tegevusest.
Uute elektrooniliste logiraamatute pilootprojektis ja prototüübi väljatöötamises osales ettevõtte laev Sailor ja tema meeskond, kes aitasid välja töötada parima lahenduse, mis vastaks Tallink Grupi laevastiku konkreetsetele vajadustele, tehes tihedat koostööd nauticAi meeskonnaga.
Elektrooniliste logiraamatute kasutuselevõttu kommenteerides sõnas Tallink Grupi peakapten ja HT Laevateeninduse juht kapten Tarvi-Carlos Tuulik järgnevat:
„Meil on pikaaegne koostöö nauticAi meeskonnaga, kellega koostöös oleme juba aastaid toonud meie laevadele mitmesuguseid kasulikke andmesüsteeme ja lahendusi. Heade tulemustega varasem koostöö tähendas seda, et kui nauticAi meeskond pakkus meile veel ühe uue lahenduse väljatöötamise idee, mis suurendaks meie tegevuse efektiivsust, tegime otsuse taas koostööd teha kiiresti.“
„Elektrooniliste logiraamatute prototüübi arendamine ja pilootfaas laeval Sailor koos professionaalse meeskonnaga kestis kuus kuud, mille vältel töötasid nauticAi ja meie tiim välja suurepärase baaslahenduse. Pilootfaasi jooksul lisasime sellele täiendavaid andmekogumeid ja komponente. Usun, et selle partnerluse tulemusel oleme saanud järjekordse suurepärase süsteemi, mis tagab meie laevadel veelgi tõhusama tegutsemise, ning ka senisest suurema jätkusuutlikkuse.“
Tallink Grupp avaldas 2023. aasta majandustulemused, raporteerides 78,9 miljonit eurot puhaskasumit
22.02.2024 11.00
Tallink Grupp avaldas täna börsile kontserni 2023. aasta auditeerimata majandustulemused, raporteerides tugeva tulemusena täisaasta kasumit ühtekokku 78,9 miljonit eurot (13,9 miljonit eurot 2022. aastal).
Tallink Grupp avaldas täna börsile kontserni 2023. aasta auditeerimata majandustulemused, raporteerides tugeva tulemusena täisaasta kasumit ühtekokku 78,9 miljonit eurot (13,9 miljonit eurot 2022. aastal).
Kogu aasta vältel suutis kontsern jätkata stabiilsel taastumise kursil peale nelja kriisiaastat. Veetud reisijate arv kasvas aastaga, ulatudes 5 705 600 reisijani (5 462 085 reisijat 2022. aastal) ning samuti kasvas mullu ka veetud reisijate sõidukite arv, moodustades 840 881 sõidukit (2022. aastal 819 229 sõidukit). Seevastu kaubaveod püsisid 2023. aastal märkimisväärse surve all ning veetud kaubaühikud vähenesid 2023. aastal 323 990 ühikuni (2022. aastal vastavalt 409 769 ühikut).
Kontserni auditeerimata konsolideeritud müügitulu kasvas 2023. aastal 835,3 miljoni euroni (771,4 miljonit 2022. aastal) ning oluliselt kasvas ka kontserni majandusaasta auditeerimata EBITDA, moodustades koguni 214,5 miljonit eurot (135,8 miljonit eurot 2022. aastal). Kontserni netovõla ja EBITDA suhtarv moodustas 31. detsembri 2023 seisuga 2,8.
Tallink Grupi 2023. aasta investeeringute kogumaht moodustas 28,1 miljonit eurot (203,3 miljonit eurot 2022. aastal, mis suuremalt jaolt olid seotud uue Shuttle-laevaga MyStar).
2023. majandusaasta lõpu seisuga püsis kontserni kogu likviidsuspuhver (raha, raha ekvivalendid ja kasutamata laenuvõimalused) tugev ja ulatus 116,9 miljoni euroni (249,9 miljonit eurot seisuga 31. detsember 2022). 2023. majandusaasta jooksul maksis Tallink Grupp tagasi laene kogusummas 487,6 miljonit eurot, mis hõlmab ka laenude refinantseerimist summas 298,0 miljonit eurot.
Tallink Grupp ja tema tütarettevõtted panustasid Eesti riigieelarvesse kokku 76 miljonit eurot erinevate maksudena.
"Täna avalikustatud majandustulemused on saavutatud märkimisväärse pingutuse, jätkuva raske töö, lugematute unetute ööde ja paljude ohverduste hinnaga, mida on teinud kõik Tallink Grupi töötajad, nii et kogu tunnustus selle märkimisväärse tulemuse eest kuulub meie kõikidele töökatele kolleegidele kõigil meie koduturgudel viimase nelja aasta jooksul ja 2023. aastal. Meie 4900 töötajat on samm-sammult ja järjekindlalt taastanud oma tööga selle tugeva vundamendi, millele saame nüüd oma tuleviku ehitada“, ütles Tallink Grupi juhatuse esimees Paavo Nõgene.
"Reisi- ja transpordisektorile avaldavad jätkuvalt survet turgude nõrgad majanduskeskkonnad, tõusnud ja tõusvad hinnad, tarbijate kindlustunde kõikumine, geopoliitiline turbulents, üha rangemad regulatsioonid ja suurenenud nõudmised investeerida keskkonnasõbralikumasse tulevikku ja innovatsiooni, mistõttu on väljakutse jääda nendes turutingimustes konkurentsivõimeliseks ja kasumlikuks suurem kui kunagi varem. Samas usun, et oleme leidnud enda jaoks õige kursi ja strateegia nende riskide maandamiseks lähitulevikus, rakendades opereeritavate ja väljaprahitud laevade kombineeritud ärimudelit, mis on aidanud meil kõigist väljakutsetest hoolimata positiivseid tulemusi saavutada,“ ütles Nõgene.
"Lisaks majandustulemusi toetavatele prahtimistele oleme näinud, et mõned meie põhiliinid nagu ka mõned neid teenindavad laevad saavutasid häid tulemusi 2023. aastal, kusjuures 2023. aastal on kõige paremini taastunud Tallinna-Helsingi liin, kuid ka Tallinna-Stockholmi liin liigub kasvava nõudlusega tasapisi õiges suunas ja õigustab seega ka teise laeva lisamist antud liinile suviseks kõrghooajaks. Meie kõige uuem laevastiku liige MyStar on näidanud just selliseid tulemusi 2023. aastal nagu lootsime, meelitades Tallinna-Helsingi liinile nii korduvaid kui ka palju uusi kliente ning panustades seeläbi oma esimese tegevusaasta jooksul ärisse märkimisväärselt,“ lisas Nõgene.
"Käesoleval aastal keskendume jätkuvalt kasumlikkuse säilitamisele, kuigi peame leidma tasakaalu silmas pidades kõrgeid ja üha kallinevaid kütuste ning muude toodete ja teenuste hindu, ning ettevõttele lisanduvate uute kuludega, nagu laevanduse emissioonide heitkoguste kuludega, tulenevalt sellest, et laevandus lisati EL heitkogustega kauplemise süsteemi ETS alates 1. jaanuarist 2024. Kuna kliimakriis süveneb koos majanduslike ja geopoliitiliste pingetega, suurendame ka oma jõupingutusi uute tehnoloogiate ja lahenduste leidmisel, et anda oma panus kliimamuutustega võitlemisel. 2023. aastal katsetasime oma laevade pardal mitmeid uusi tehnoloogiaid, mille kõigi eesmärk oli suurendada energiatõhusust ja vähendada kütusekulu ning seega ka meie heitkoguseid, kuid suurema muutuse saavutamiseks on hädasti vaja veelgi tõhusamat koostööd ja innovatsiooni. See on ka üks meie 2024. aasta prioriteete,“ rääkis Nõgene.
"Mul on hea meel, et 2023. aastal suutis Tallink Grupp tagasi maksta märkimisväärse osa laenudest, mida olime sunnitud kriisiaastatel võtma, ning seeläbi oleme suutnud tõestada, et nii meie valitsuste kui meie koduturgude maksumaksjate usk meisse ja meie ettevõtte tulevikku oli toona põhjendatud. Asjaolu, et oleme panustanud märkimisväärse osa oma tuludest erinevate maksudena Eesti riigieelarvesse, tõestab loodetavasti ka seda, et Tallink Grupile abi pakkumine rasketel aegadel oli õige otsus ning meie ettevõtte püsimajäämine ja edu mängib olulist rolli meie riikide majanduse laiemas edukuses ka järgnevatel aastatel. Me jätkame pingsalt tööd selle nimel, et seda usaldust jätkuvalt ära teenida ja hoida," ütles Nõgene.
Tallink Grupi juhatus teeb Tallink Grupi nõukogu heakskiidul ettepaneku maksta 2023. aasta majandustulemuste põhjal dividendi 0,06 eurot aktsia kohta.
Seisuga 31. detsember 2023 oli Tallink Grupil 38 894 aktsionäri ja FDR-i omanikku, neist 30 563 Tallinna börsil ja 8 331 Helsingi börsil.
Tallink Grupp предупреждает о распространении мошеннических писем от имени кампании
22.02.2024 16.00
Tallink Grupp предупреждает, что с 22 февраля по SMS и электронной почте стали распространяться мошеннические письма. В четверг адресатам приходили сообщения, в которых получателям предлагали открыть заказы, якобы полученные от Tallink. Реальной целью таких писем являются кража полученных данных и распространение компьютерных вирусов.
Tallink Grupp предупреждает, что с 22 февраля по SMS и электронной почте стали распространяться мошеннические письма. В четверг адресатам приходили сообщения, в которых получателям предлагали открыть заказы, якобы полученные от Tallink. Реальной целью таких писем являются кража полученных данных и распространение компьютерных вирусов.
Электронные письма от компании Tallink отправляются только с адресов, заканчивающихся на @tallink.ee, @tallink.com или @tallinksilja.com. Компания призывает сохранять бдительность при открытии различных писем и ссылок и советует не открывать сомнительные письма.
Если у клиентов есть сомнения по поводу полученных писем, компания просит связаться со специалистами Tallink Group по телефону 6 409 804.
Приносим извинения за возможные неудобства и желаем вам безопасного общения.
Tallink Silja Line teeb igalt 2024. aastal müüdud kaptenišokolaadi tahvlilt annetuse John Nurmineni sihtasutusele Läänemere keskkonnakaitse projektideks
21.02.2024 13.35
Tallink Grupp on sõlminud uue koostööleppe 2024. aastaks Soome mittetulundusliku sihtasutusega John Nurminen Foundation (John Nurmisen Säätiö), mille tegevuse peamiseks eesmärgiks on Läänemere keskkonna kaitse.
Tallink Grupp on sõlminud uue koostööleppe 2024. aastaks Soome mittetulundusliku sihtasutusega John Nurminen Foundation (John Nurmisen Säätiö), mille tegevuse peamiseks eesmärgiks on Läänemere keskkonna kaitse.
Tallink Grupi reisikaubanduse tütarettevõttele Tallink Duty Free on see teine koostööaasta sihtasutusega, mille raames tehakse annetusi kontserni laevakaupluste toodete müügist, et kaasa aidata Läänemere kaitse projektide elluviimisele.
Mullu, 2023. aastal annetas ettevõte sihtasutusele ühtekokku 20 000 eurot, mis kogunes Tallink Silja Line’i bränditud veepudelite müügist laevakauplustes kogu aasta jooksul. 2024. aastal on koostöö võtnud hoopis magusama pöörde, ning sel aastal saavad Tallink Silja Line’i kliendid toetada Läänemere kaitset ostes laevakauplustest kaptenišokolaadi, mille müügist annetab ettevõte 20 eurosenti iga müüdud tahvli pealt aasta jooksul.
Eelmisel ja ka sel aastal kogutud rahalisi vahendeid kasutab sihtasutus oma projektide elluviimiseks, mille eesmärk on vähendada Läänemere piirkonna põllumajandusest tulenevat fosforikoormust, tõhustada veekaitset turbametsades, kaitsta mereloodust, vähendada kahjulike kemikaalide ja väetiste sattumist merre ning eemaldada merest liigtoitaineid.
"Läänemeri ja selle kaitse on Tallink Grupile tervikuna üliolulised, sest meie põhitegevus ja laevaoperatsioonid sõltuvad meie armastatud mere ning kõige selle sees, kohal ja ümber oleva pikaajalisest tervisest ja jätkusuutlikkusest. Meil on hea meel teha koostööd organisatsiooniga, kelle peamine eesmärk ja tegevus on meile sarnaselt Läänemere kaitsmine ja selle jätkusuutlikkuse tagamine konkreetsete tegevuste ja projektidega, mis annavad käegakatsutavaid tulemusi. Meie kliendid saavad jätkuvalt aidata meil maailma paremaks muuta," ütles Tallink Duty Free juht Aimar Pärna.
"Partnerite toel saame jätkata olulist tööd Läänemere päästmiseks. 2024. aastal keskendume me Läänemere suurimate probleemide lahendamisele: eutrofeerumise ja kahjulike ainete vähendamisele vees. Koostöö Tallink Silja Line'iga aitab meil tõsta ka avalikkuse teadlikkust mere seisundist ja huvi selle kaitsmise vastu," lausus John Nurmineni sihtasutuse sponsorsuhete juht Erkki Salo.
Kuigi Tallink Duty Free on teinud sihtasutusele annetusi ettevõtte pardakauplustes müüdavate toodete müügist alates 2023. aastast, seob Tallink Gruppi ja John Nurmineni sihtasutust hoopis pikaaegsem koostöö, ning koos on kaks organisatsiooni töötanud juba mitmete Läänemere kaitsmise projektide raames.