Uudised
Liikumispiirangud Eestisse saabujatele
15.01.2021 10.00
Alates 15. jaanuarist tuleb Eestisse saabujatel (sealhulgas Eesti kodanikud ja elanikud), kes tulevad riikidest, mille viimase 14 päeva kumulatiivne viiruse positiivsete testide arv 100 000 elaniku kohta on suurem kui 150, jääda 10 päevaks isolatsiooni või teha koroonaviiruse PCR test kuni 72 tundi enne riiki saabumist. Vaata lähemalt
Koroonatestimine Staril ja Megastaril
14.01.2021 09.30
Sel nädalavahetusel, 15.–17. jaanuaril, pakub Helsingi linna sotsiaal- ja tervishoiuteenistus tasuta koroonatestimise võimalust Helsingi suunal reisijatele laevadel Star ja Megastar. Testimine on vabatahtlik ja tasuta ning testi tulemus saadetakse SMS-i teel 1–3 päeva jooksul.
FINENTRY.fi teenus juhendab Soome saabujaid pandeemia ajal
07.01.2021 10.00
FINENTRY.fi teenus võetakse kasutusele Helsingi sadamates ning Helsingi Vantaa lennujaamas 07.01.2021. Teenuse kaudu saab Soome reisida kavatsev inimene ajakohastatud juhised ning olukorrast sõltuva suunamise koroonaproovi tegemiseks. Vaata lähemalt
FINENTRY.fi teenus võetakse kasutusele Helsingi sadamates ning Helsingi Vantaa lennujaamas 07.01.2021. Teenuse kaudu saab Soome reisida kavatsev inimene ajakohastatud juhised ning olukorrast sõltuva suunamise koroonaproovi tegemiseks.
FINENTRY teenuse kaudu võib riiki siseneja uurida juba enne reisi või reisi ajal Soome reisimisega seotud juhiseid, broneerida aja Soomes tehtavaks koroonaprooviks, saada tekstsõnumiga juhiseid proovi andmise ajaks ning koroonaproovi tulemuse saamiseks.
Soome ametiasutuste juhiste alusel värskendatav teenus lihtsustab ajakohastatud juhiste kättesaadavust ja nende täiendamist erinevates keeltes. Teenus on kättesaadav esialgu soome, rootsi ja inglise keeles ning järk-järgult paljudes teistes keeltes. Mobiiltelefonis ning brauseris töötava teenuse kasutamine on vabatahtlik ja tasuta.
„FINENTRY teenus annab edasised juhtnöörid ning suunab vajaduse korral koroonaproovi tegema lähteriigi ja individuaalse analüüsi alusel,“ selgitab Asko Järvinen Helsingi ja Uusimaa tervishoiupiirkonna nakkuskliinikust.
FINENTRY teenuses võetakse arvesse erinevaid reisijaterühmi, nagu välismaalt naasvad soomlased ning töö-, õpingute või muul eesmärgil Soome saabuvad reisijad. FINENTRY teenuse kasutuselevõtt ei mõjuta riiki sisenemisega seotud piiranguid, mida valvavad piiripunktides piirikontrolliametnikud.
„Teenus kiirendab asjaajamist piiriületuspunktides ja samas hoitakse kokku töötajatega seotud vahendeid tervisenõustamisel ning koroonaproovidele suunamisel. Teenus võetakse 07.01.2021 kasutusele kõigepealt Helsingi sadamates ja Helsingi Vantaa lennujaamas, aga loodame selle kasutuselevõttu ka mujal Soomes erinevates piiripunktides,“ ütleb HUSi administratiivne ülemarst Teppo Heikkilä.
Lisateave: www.finentry.fi
MyStari vaheveeskamine läks edukalt
16.12.2020 17.15
Soomes Raumal asuvas Rauma laevatehases (Rauma Marine Constructions), kus parasjagu käib hoogsalt Tallinki kõige uuema süstiklaeva MyStari ehitus, ehk siis valmib laevatehase uusehitus nr 6003 – pidi MyStari laevakere keskosa läbima novembrikuu alguses erakorralise veeskamise. Vaata lähemalt
Soomes Raumal asuvas Rauma laevatehases (Rauma Marine Constructions), kus parasjagu käib hoogsalt Tallinki kõige uuema süstiklaeva MyStari ehitus, ehk siis valmib laevatehase uusehitus nr 6003 – pidi MyStari laevakere keskosa läbima novembrikuu alguses erakorralise veeskamise. Vaheveeskamise tingis asjaolu, et üks teine laev, mis samuti Rauma laevatehases valmib – Wasaline’i poolt tellitud Aurora Botnia – pidi siirduma samast kuivdokist, kus ka MyStar valmib, paigalduskai äärde, ning seetõttu oli ka vajalik MyStari laevakeret samal ajal veesata.
Foto autor: Sammeli Korhonen
MyStar on valmides 212 meetrit pikk, kuid vaheveeskamise ajal oli laevakere pikkus 60 meetrit ja kaalus 2200 tonni.
Rauma laevatehase kuivdoki dokikamber on 260 meetrit pikk ja 85 m lai, ning see mahutab kaks laeva korraga. Selleks, et veeskamine saaks toimuda, täideti dokikamber 225 250 m3 veega ja selle täitumine võttis 4 tundi aega.
Pärast edukat veeskamist ning peale vee taandumist, tõsteti MyStari kere keskmine osa tagasi kuivdoki kiiluplokkidele. MyStari uusehitus jätkub Rauma laevatehase kuivdokis kuni 2021. aasta suveni, mil toimub MyStari veeskamine ja ristimine, mil laev saab ametilikult ka MyStari nime. Peale veeskamist viiakse laev kuivdokist välja ning laevaehituse tööjärg liigub laeva siseruumidesse.
Keskkonnasõbraliku süstiklaeva MyStari ehitus algas Rauma laevatehases (Rauma Marine Constructions, RMC) käesoleva aasta kevadel, 6. aprillil, ning laeva valmimine on planeeritud 2022. aasta jaanuarikuusse. Peale laeva üleandmist Tallink Grupile asub MyStar teenindama Tallinki Tallinna-Helsingi liini.
Tallink peatab laeva Victoria I opereerimise Tallinna-Stockholmi-Riia-Stockholmi-Tallinna ja Tallinna-Helsingi liinidel alates 1. jaanuarist 2021
01.12.2020 14.00
Tallink Grupp teatas täna, et peatab ettevõttele kuuluva laeva Victoria I opereerimise Tallinna-Stockholmi-Riia-Stockholmi-Tallinna liinil ning Tallinna-Helsingi liinil alates 1. jaanuarist 2021. aastal. Vaata lähemalt
Tallink Grupp teatas täna, et peatab ettevõttele kuuluva laeva Victoria I opereerimise Tallinna-Stockholmi-Riia-Stockholmi-Tallinna liinil ning Tallinna-Helsingi liinil alates 1. jaanuarist 2021. aastal.
Kontsernile kuuluv laev on teenindanud kahte ajutist liini alates käesoleva aasta sügisest, et täiendavalt toetada ettevõtte kaubavedude võimekust Eesti ja Rootsi vahel, ning ühtlasi pakkudes ainsat ajutist meretranspordi ühendust Stockholmi ja Riia vahel. Alates oktoobrikuust on Victoria I samuti teenindanud nädalavahetuseti toimuvaid Soome turule suunatud edasi-tagasi reise Helsingi-Tallinna liinil mahaminekuta Tallinnas.
Kontserni otsus on tingitud asjaolust, et antud laeva Eesti, Rootsi ja Läti vahel opereerimine ei ole käesolevas koroonaviiruspandeemia ning karmistuvate reisipiirangute olukorras Eestis, Soomes, Rootsis ja Lätis majanduslikult jätkusuutlik reisijate arvu järsu kahanemise tõttu.
„Kahjuks oleme sunnitud peatama järjekordsete oluliste meretranspordi liinide käitamise meie naaberriikide vahel. Paraku olukorras, kus reisijate arv väheneb pidevalt ning halvenevast pandeemiaolukorrast tingituna püsivad reisipiirangud veel pikemat aega, pole enam võimalik jätkata nende liinide käitamist ilma olulise kahjumita ettevõttele,“ ütles Tallink Grupi juhatuse esimees Paavo Nõgene.
Ettevõte võtab esimesel võimalusel ühendust klientidega, kelle broneeringuid antud otsus vahetult puudutab.
Sel ajal, kui laeva Victoria I opereerimine Tallinna-Helsingi liinil on peatatud, on reisijatel võimalik kaasa teha 5-tunnine minikruiis ettevõtte laevadel Megastar ja Star, mis toimuvad igapäevaselt ja on mõeldud ilma mahaminekuta Helsingis. Samuti on võimalik Eestist ja Soomest reisida Rootsi Tallink Grupi laevadel, mis väljuvad vastavalt Paldiski ja Turu sadamatest.
Ettevõte plaanib tuua laeva Victoria I tagasi Tallinna-Helsingi liinile opereerima nädalavahetuseti alates 19. veebruarist 2021.
Ühtlasi teavitab ettevõte viivitamata oma edasistest otsustest Tallinna ja Stockholmi ning Riia ja Stockholmi vaheliste liinide opereerimise taastamise kohta niipea, kui sellised otsused langetatakse.